Kereszty András (újságíró, tudósító) és csapata 2011 novembere óta dolgozott azon a felületen, amelyet 2012. február 29-én mutattak be egy sajtótájékoztató keretén belül a MÚOSZ székházában. November 17-én, amikor megálmodták a honlapot, elképzeléseikben egy, a felhasználók igényeinek elébe menő, könnyen kezelhető website szerepelt. Céljuk egy elektronikus könyveket forgalmazó oldal létrehozása volt, amely minden hónapban 4 új könyvet jelentet meg. Az ötlet az 1926-ban alapított amerikai Book of the Month Club mintáján alapul, amely az előfizetőknek havonta új könyvet küldött – akkor még – postán keresztül. Célközönségük leginkább az e-book olvasóval rendelkező közösség, de az általuk kínált formátumoknak (.EPUB, .MOBI, .PDF) köszönhetően, az asztali számítógépet használók is élvezhetik a változatos témájú könyveket. Az érdeklődés fenntartása végett, különböző könyvalapnak szolgáló ötletet vonultatnak fel a honlapon, amelyekre szavazni lehet a szerint, melyiket találja a felhasználó érdekesnek. Ezt az oldalkészítők figyelembe véve keresnek fel szerzőket, hogy megbízzák őket a könyv megírásával, így válva közösségi médiává, mely manapság szinte már a mindennapjaink része. Munkájuk során számos, az amerikai lakosság hozzáállását, igényeit vizsgáló, statisztikai elemzést vizsgáltak meg. S hogy miért pont az Egyesült Államok a példa? Kereszty András válaszában arra hivatkozott, hogy onnan indult el a mobiltelefon is, amely mára már az egész világot meghódította, közelebb hozva egymáshoz a felhasználói igényeket. A tanulmányozott statisztikákból kiderült számukra, hogy a középkorúak (30-49 év) tábora használja leginkább ezeket az eszközöket, női többséggel (a Kindle-mustra ezzel teljesen ellentétes eredményeket hozott, ami a nemeket illeti:-). A továbbiakban, azon kívül, hogy az e-bookot olvasók többsége (47%) egyetemet, főiskolát végzett, még arra is fény derült, hogy az olvasó közönség új könyvekre vágyik, nem olyanra, amely már egyszer megjelent papír formában. Valamint az e-formátumú legyen olcsóbb és rövidebb, mint faalapú elődeik. Utóbbit azért tartják fontosnak, mert – elmondásuk szerint – az e-olvasókon történő olvasás jobban fárasztja a szemet (???). Ezt az igényt kiszolgálva, megjelentek a friss témákkal foglalkozó, nagy terjedelmű, magazin cikkekhez hasonló e-bookok száma.
A Hónap könyve honlapon a könyvvásárlás regisztráció útján, a fizetés pedig kreditpontokkal történik. Kreditpontokat PayPal vagy – a későbbiekben – banki átutalással lehet vásárolni, s minél több kreditet vásárolunk, annál olcsóbban (akár 834 Ft-ért) juthatunk hozzá a friss, esetlegesen általunk javasolt témájú könyvhöz, amely a nevünket és regisztrált e-mail címünket is tartalmazni fogja, így védekezve a jogtalanul történő másolások ellen, valamint még valamivel, amelyet azonban nem kötöttek az egybegyűltek orrára. Az általunk megvásárolt könyvet többször is letölthetjük, s az újabb letöltéskor a mű frissített példányához jutunk hozzá, ami akkor különösen fontos, ha a szerző (aktuális események feldolgozásakor) a későbbiekben kiegészíti művét. Ebben az esetben nem kell újból megvásárolnunk, csupán újra letöltenünk az adott könyvet. Munkájukat „a bizalom hozta létre”, ugyanis számukra nem a „mit fizetsz?” volt a lényeg, hanem „értéket teremteni ebben a lehangolt országban”. A zárógondolatok után egy kis mozsár formájában – „akár a Wall Streeten a kereskedés kezdetét” – beharangozták a Hónap könyve oldal megnyitását. A megjelentek számára ajándékozott levásárolható kreditpontokat ez úton szeretnénk megköszönni!